De bouw van de baan.

Op deze pagina zal ik proberen de vordering van de bouw van deze baan te laten zien.
Deze vordering betreft dan een compleet onderdeel. De bouw van het onderdeel zal zo mogelijk op een andere pagina uitgebreid worden behandelt.

In het menu hiernaast, onder de tekst 'traject' vind u informatie over de loop van het traject.
Voorlopig wordt het gedeelte wat door de gemeente Leusden loopt, beter bekend als de Ponlijn, door de ERMS ingericht als museumbaan.




Inmiddels is ERMS toe aan een tractieterrein. De locatie is gevonden en zal volgen volgens het railplan worden ingericht.
Elders op deze site vind u bouwverslagen van een aantal elementen en gebouwen. Kijk daarvoor even in het menu links.
Momenteel word er hard gewerkt aan de nodige elektrische aansluitingen. Als alles na testen goed verloopt zal worden begonnen met de landschappelijke aankleding van het terrein.
Met de aankleding van de hoofdbaan is reeds begonnen.
De vorm van de baan heeft de bekende hondebot, met in de lussen een aantal opstelsporen.
De rode lijntjes geven aan waar de lussen op de modules worden aangesloten.
De opstelsporen worden zo geschakeld, dat er telkens van trein gewisseld word. Dus als er een binnenkomt, vertrekt een andere. Dit gebeurd aan beide zijden.


Het traject is tweesporig, en zal er ongeveer uit komen te zien als in de afbeelding hieronder.
U ziet langs het spoor nog een extra rail.
Deze ligt op breedspoor-afstand. In H0 schaal is dat een spoorwijdte van 22,5mm.
Elders op deze site kunt u zien dat ik ook een aantal breedspoor modellen heb gebouwd. Deze rijden dan ook op deze aanpassing. Vandaar.