|
Bovenstaande tekening van Dhr. van Reeuwijk en deze oude prent, die ik op het net vond, geven een goed
beeld van hoe het gebouw er moet hebben uitgezien. Zelfs is er nog een stukje van de wagenwerkplaats te zien. Ook is te zien dat het houten noodgebouw twee daken had.
|
|
Zoals gebruikelijk beginnen we met styreenplaat. Hier worden alle wanden uit gehaald. Op de tekening is goed te zien
dat de zijwanden de kenmerkende half ronde ramem hebben die je ook bij boerderijen ziet.
|
|
De voor- en achterzijden bestaan uit dubbeldikke muren. Het reliëf is het best te verkrijgen
door de muren uit een aantal lagen op te bouwen.
|
|
De muren maken we dik door er een fictieve muur op afstand achter te lijmen. De bovenkant werken we eveneens in lagen af.
|
|
Alvorens we de vier muren gaan samenstellen maken we eerst de deuren.
In de oude ingang plaatsen we gesloten deuren, omdat deze ingang niet meer in gebruik is. De nieuwe ingang krijgt openstaande deuren, zodat iedereen kan zien dat dit gebouw nog steeds in gebruik is.
|
|
Voor we de vier muren aan elkaar lijmen zetten we ze eerst met tape aan elkaar. Zo kunnen we goed zien of alles netjes past.
Dan pas laten we wat lijm tussen de naden vloeien. Er is al wel profiel aangebracht waar straks de dakplaten op komen te rusten.
|
|
Het dak bestaat uit gegoten dakplaten die ik nog had liggen van een ander project. De nokpannen heb ik gemaakt door de rand van een 1,5mm plaat
rond te vijlen en daar om de 2mm een profieltje omheen te lijmen. Na droging netjes op maat afsnijden en op de top lijmen.
|
|
Ook dit wordt met tape gefixeerd tot alle lijm droog is.
|
|
Ondertussen maken we uit rond buis de schoorstenen. Eigenlijk behoeft dit geen betoog. De afbeelding spreekt voor zichzelf.
|
|
Als alle delen aan elkaar zitten en het gebouw een likje verf heeft gehad zijn de schoorstenen gemonteerd en
met scheerlijnen vast gezet. Het gebouw heeft haar plekje gevonden en ziet er aan de ongebruikte kant zo uit.
|